မဆုမြန္ခ်စ္သူမ်ားထဲက ဖ်က္ပစ္ခ်င္တဲ့ ရက္စြဲမ်ား

ေနာက္ဆံုး တစ္ေယာက္ကို ပတ္သတ္ခဲ့မိတာကေတာ့ ကၽြန္မဘ၀အတြက္ ျပင္မရဆံုး အမွားၾကီးတစ္ခုကို မွားခဲ့မိ တာပါပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတင္းေထာက္လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို ၀င္ျပီးကတည္းက စျပီး ကၽြန္မရဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ အရင္လိုမ်ိဳး အတူမေနနိုင္ေတာ့ပဲ တစ္စစေ၀းကြာရင္း အရင္လို ကၽြန္မယံုၾကည္ရာ လမ္းေၾကာင္းေပၚ အျမဲ မေလ်ာက္နိုင္ ေတာ့တဲ့ အေနအထားတစ္ခုျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရံဖန္ရံခါဆိုသလို ကၽြန္မတို႕ တင္ျပခြင့္ မရွိနိုင္တဲ့ ဆင္ဆာမိတဲ့ သတင္းပလင္းေလးေတြကို ကၽြန္မဘက္က ကၽြန္မယံုၾကည္တဲ့ ေနရာတစ္ခုက လူေတြ လုပ္နုိင္တဲ့ အတိုင္းအတာအထိ ကူညီလုပ္ေပးနိုင္ေအာင္ ဆက္သြယ္ျပီး သတင္းပို႕ ေပးခဲ့ပါတယ္။


တစ္ခါတစ္ရံ အခမ္းအနားရက္ေတြမွာ ရံုးကိုလာတတ္ျပီး ရံုးပိတ္ခါနီး ခ်ိန္ေတြမွာ ဒေရာေသာပါး ေျပးေျပး လာတတ္တဲ့ ကၽြန္မကို သတင္းေထာက္ ဆိုတဲ့ အျမင္ထက္ သူဘာလုပ္သလဲ သူဘာလာယူသလဲ သူဘာလဲ ငါဘာလဲ စသျဖင့္ သတင္းေပးေလာ သူလ်ွိဳေလာ ဒလန္ေလာ ဒျမေလာ သူခိုးေလာ စသျဖင့္ စသျဖင့္ မ်က္လံုးစိမ္း စိမ္းၾကီးေတြနဲ႕ ၾကည့္ျပီး သံသယမီးေတြ ေမႊးလာတာကို ၀မ္းနည္းစရာ နာက်င္စြာ အခံရခက္စြာနဲ႕ ၾကားသိရ လာပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္း မွာ ကၽြန္မရဲ့ အလုပ္ကို ထိခိုက္လာနိုင္တဲ့အတြက္ အျပင္မွာပဲေတြ႕ျပီး သတင္းပိုင္းဆုိင္ရာ ကိစၥေတြကို ကူညီ ေဆာင္ရြက္ ေပးရတဲ့အခါ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းေတြ မပါပဲ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း သြားသြား ေတြ႕ရေလ့ လုပ္ေပးရေလ့ ရွိလာပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ စကားသံေတြ ၾကားလာရတာကေတာ့ ကၽြန္မနဲ႕ အဲ့အတူတူ အလုပ္တြဲလုပ္ေနတဲ့ သူေတြနဲ႕ ကၽြန္မကို စြတ္စြဲေျပာဆိုလာတာပါပဲ။ ကၽြန္မဆိုတဲ့ ကၽြန္မကလဲ ကိုယ္ေကာင္းလ်င္ ေခါင္းဘယ္မေရြ႕ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း ဘယ္သူေျပာေျပာ သိပ္ဂရုစိုက္ေလ့မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မက ေခါင္းမာျပီး အရြဲ႕တိုက္တဲ့ အက်င့္ရွိပါတယ္။ အဲ့အက်င့္က ကၽြန္မကို ဒုကၡအၾကီးအက်ယ္ ေပးခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေန႕မွာေတာ့ ကၽြန္မကို ကၽြန္မနဲ႕ အလုပ္တြဲလုပ္ေနရတဲ့သူက စကားေျပာလာပါတယ္။ သူ ရြာျပန္ျပီး ႏြားေက်ာင္း ေတာ့ပါမယ္ တဲ့။ အိုးပင္း စီးကရက္ေတြ လုိက္လုပ္ေပးရင္း တိက်တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ မရွိတဲ့အခါ ထင္ေၾကးေတြအတြက္ ညီမေလးကို မထိခိုက္ေစခ်င္လို႕ သူျပန္ေတာ့မယ္ ေပါ့ေလ။ ကၽြန္မနဲ႕သူနဲ႕ကို စြတ္စြဲ ေျပာဆိုလာတယ္လို႕ သူ႕ဆီက တဆင့္ၾကားလာရတဲ့အေပၚ ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဆိုးမိပါတယ္။ လူေတြဟာ ဘာလဲေပါ့ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားျပီး အျငိမ္ မေနနိုင္ဘူးလားေပ့ါ ဒီမွာျဖင့္ ေန႕မအား ညမအား အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ၾကားက ဒီလိုမ်ိဳး မဖြယ္မရာေတြ လာေျပာရသလားေပါ့ ကၽြန္မ ေပါက္ကြဲျပီးေတာ့ သူမ်ားေတြမ်ား ဂရုစိုက္ေနရသလားေပါ့။

ဟုတ္လား ဟုတ္လား လို႕ အတည္ျပဳ ေနတဲ့သူေတြကို မဟုတ္ဘူးေျပာရင္ အတင္းလည္ပင္းညွစ္ျပီး ၀န္ခံခိုင္းတယ္ ဟုတ္လား အဲ့ဒီ့ေတာ့ ဟုတ္တယ္လို႕သာေျပာလိုက္ သူတို႕ပါးစပ္ေတြပိတ္သြားလိုက္မယ္လို႕ ကၽြန္မက သူ႕ကို ခပ္ျပတ္ျပတ္ပဲ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ဘာမွ မဟုတ္လို႕ေအးေဆးပဲ အစ္ကိုၾကီး လည္း ဘာမွ အ၀ွာ ျပဳေနစရာ မလိုဘူး ကိုယ့္ဘက္က ရိုးသားရင္ ဘာမွ မျဖစ္ေနနဲ႕ ရြာျပန္ ႏြားေက်ာင္း တာလည္း မလုပ္နဲ႕လို႕ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ သူက ျပံဳးျပီး ေျပာလာပါတယ္။ သူ႕ဘက္က ရိုးသားလား မရိုးသားလား ဆိုတာေတာ့ သူျပန္ဆန္းစစ္ရပါမယ္တဲ့.......ကၽြန္မလဲ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႕ ဘယ္လိုက ဘယ္လို ျဖစ္တယ္မသိပါဘူး။ အဲ့တုန္းက အသက္ ၂၄နွစ္အရြယ္ဆိုတဲ့ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ထဲမွာ အရြဲ႕တိုက္ခ်င္စိတ္ ေတြ မစဥ္းစားမဆင္ျခင္စိတ္ေတြ ေနာက္ပီးေတာ့ အရင္ ရည္းစား ေတြတုန္း ကလဲ မၾကိဳက္ရင္ ျဖတ္ခဲ့လို႕ရတယ္ ကံေကာင္းရင္ သူငယ္ခ်င္းေတာင္ ျပန္ျဖစ္ေသးတာပဲလို႕ သူ႕ကို လြယ္လြယ္ တြက္လိုက္မိတာလဲ ပါပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာ အရမ္းကို သေဘာေကာင္းခ်င္ ဟန္ေဆာင္ျပီး ကၽြန္မကို ကေလးတစ္ေယာက္လို အလိုလိုက္ အၾကိဳက္ ေဆာင္ျပီး ယုယခဲ့တဲ့သူဟာ အရာရာတိုင္းကို အစီအစဥ္တက် စီမံအကြက္ခ်ျပီး လုပ္တတ္တဲ့ သိပ္ေၾကာက္ဖို႕ေကာင္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဆိုတာ သိလိုက္ရတာပါပဲ။ သူက ကၽြန္မထက္ အသက္ ၁၆နွစ္တိတိ ၾကီးပါတယ္။ သူ႕ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ အရမ္းနူးညံ့သလို စကားေျပာရင္းလည္း ျပံဴးပီး ညင္ညင္သာသာ ေျပာေလ့ ရွိပါတယ္။ တစ္ခါဖူးမွ ကၽြန္မကို အသံမာမာနဲ႕ မေျပာတတ္ေပမယ့္ လြတ္လပ္မူကို ျမတ္နိုးတဲ့ ကၽြန္မကို ၾကိဳး အၾကီးၾကီးေတြနဲ႕ တစ္ရစ္ျပီး တစ္ရစ္ ခ်ည္ေနွာင္ဖို႕ လုပ္လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ ကၽြန္မ ရင္နဲ႕ရင္းျပီး ေသြးရင္းေတြလို ခ်စ္ရတဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ဆက္ဆံတဲ့အခါ. ရြယ္တူ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႕ ရင္းရင္းနီးနီးေနတဲ့အခါ ေယာက္က်ားေလးအေပါင္းအသင္းေတြနဲ႕ စကားေျပာတဲ့အခါ ကၽြန္မ မခံနုိင္တဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႕ တစ္ခ်ိန္လံုး စကားနာထိုးတတ္သလို ကၽြန္မလုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္မွန္သမ် ကိုလည္း ဥပမာ ဥပေမယ် ေတြနဲ႕ ေျပာျပီး ကၽြန္မရဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို လမ္းေၾကာင္းလြဲေအာင္ လုပ္လာ တာေတြ ရွိလာပါတယ္။

အရမ္း နာက်င္ ခံရခက္ လာတဲ့အတြက္ ရုန္းထြက္ဖို႕ ၾကိဳးစားလာတဲ့ ကၽြန္မက သူ႕ကို လမ္းခြဲဖို႕ အၾကိမ္ၾကိမ ္ၾကိဳးစားေပမယ့္ သူေျပာလာတဲ့ စကားတစ္ခြန္းက မင္း ငါ့ကို ဒီလို လြယ္လြယ္နဲ႕ လုပ္သြားရင္ မင္း ဒီပတ္၀န္းက်င္မွာ မင္းကို လူၾကီးေတြက ဘယ္လိုမ်ိဳး သတ္မွတ္မယ္ ထင္လဲတဲ့ ေနာက္ မင္းနဲ႕ငါနဲ႕အေၾကာင္းကို လူၾကီးေတြ အကုန္သိထားတဲ့အတြက္ မင္းလုပ္ခ်င္သလို ငါ့ကိုလုပ္လို႕မရဘူးဆိုတာ မင္းမွတ္ထားတဲ့ အဲ့ေန႕က ကၽြန္မ လက္ကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ဓားနဲ႕ မႊမ္းပစ္လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကၽြန္မ မိဘေတြအထိပါ သူဘက္က သူနဲ႕ကၽြန္မ ပတ္သတ္မူေတြကို လူၾကီးေတြ သိေအာင္လုပ္ျပီး လႊမ္းမိုးဖို႕ ၾကိဳးစားလာပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါ့ရဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးဟာ ကံစီမံရာလို႕ပဲ ေခါင္းပံုခ်လိုက္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကၽြန္မဘက္က ကၽြန္မယံုၾကည္တဲ့ ခံယူခ်က္အတိုင္း သတင္းေထာက္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႕ တက္ရသမ် သင္တန္းေတြတိုင္းမွာ အထူးခၽြန္ဆံုး သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ၾကိဳးစားမူရဲ့ ရလာဒ္အျဖစ္ UNICEF က ေရြးခ်ယ္တဲ့ လူငယ္သတင္းေထာက္ေတြထဲက ကေမာၻဒီးယားနုိင္ငံ ဆီရမ္ရိျမိဳ႕မွာ က်င္းပတဲ့ နုိင္ငံတကာ လူငယ္ညီလာခံကို တက္ခြင့္ရတဲ့ သတင္းေထာက္နွစ္ဦးထဲက တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ကေမၻာဒီးယားခရီးစဥ္မွာ ,UNICEF က ေစလႊတ္တဲ့ ျမန္မာနုိင္ငံကိုယ္စားျပဳ လူငယ္သတင္းေထာက္ေတြနဲ႕ လူငယ္ေတြနဲ႕ အစိုးရဘက္က လာတက္တဲ့ လူမူ၀န္ထမ္းကယ္ဆယ္ေရးနဲ႕ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး၀န္ၾကီး အုပ္စုေတြ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံုရို္က္ၾကေတာ့ သတင္းလိုက္ယူတဲ့ ျမန္မာတိုင္းမ္သတင္းစာက မ်က္နွာဖံုးမွာ အုပ္စုပံုကို ထင္းေနေအာင္ တင္ျပလိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ကၽြန္မရဲ့ ဓာတ္ပံုပါ သတင္းစာကို ေကာ္ပီကူးျပီး ကၽြန္မကို ခ်စ္ေသာသူမ်ားက အကုန္မိတၱဴျဖန္႕လိုက္ပါတယ္။ ဒါဟာ အစိုးရက ေစလႊတ္တဲ့ သတင္းေထာက္ ျဖစ္တယ္ ကၽြန္မဟာ အစိုးရ လူျဖစ္တယ္ဆိုတာ က်ိန္းေသသြားျပီျဖစ္တယ္လို႕ အလီဘိုင္ရွာျပဖို႕ သူတို႕ ေတာ္ေတာ္ေလး ပင္ပင္ပမ္းပမ္း ၾကိဳးစား လုိက္ၾကတာကို သိလုိက္ရပါတယ္။

ကၽြန္မဘက္က မွန္ကန္တဲ့ ခံယူခ်က္တစ္ခု ရွိထားတဲ့အတြက္ ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္လံုလို႕ သိပ္တုန္လူပ္စရာမရွိတဲ့ အတြက္ ဒီကိစၥဟာ ကၽြန္မအတြက္ ထူးျခားျပီး ထိခိုက္စရာတစ္ခု မျဖစ္လာခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႕ဘက္က အေျပာအရ ေတာ့ ဒီကိစၥဟာ သူ႕ကို အမ်ားၾကီး ထိခိုက္ခဲ့တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ အခ်ိန္မေရြးလမ္းခြဲဖို႕ အဆင္သင့္ပဲလို႕ ကၽြန္မဘက္က ေျပာထားတဲ့အတြက္ သူ႕ဘက္ကျပင္းျပင္းထန္ထန္ မေျပာခဲ့ေပမယ.့္ လူၾကီးေတြ အျမင္ရွင္းေအာင္ သူ႕ဘက္က ေျဖရွင္းေပးခဲ့တယ္လို႕ ကၽြန္မကို သူက ပဏာလာယူပါေသးတယ္။

လပိုင္းအတြင္းမွာပဲ ကၽြန္မကို ထိုင္းနုိင္ငံက ခ်င္းမုိင္တကၠသိုလ္မွာ သတင္းစာသင္တန္း တက္ေရာက္ဖို႕အတြက္ ေရြးခ်ယ္တာကို ထပ္ျပီး လက္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ သူ႕ဘက္က အျပင္းအထန္ကို ကန္႕ကြက္ပါတယ္။ ထုိင္းဘက္ကို ေရာက္သြားတဲ့ အခါ ေက်ာင္းသူေတြ စည္းကမ္းမရွိတာေတြ ေနာက္ လူေနမူစနစ္ ပ်က္ျပားတာေတြ စည္းကမ္းမဲ့ တာေတြ ရွိတဲ့အတြက္ တကယ့္လို႕မ်ား ကၽြန္မ ေရာက္သြားျပီး အဲ့သင္တန္းကို တက္ခဲ့ရင္ ကၽြန္မ ဟာ ထိုင္းက ျပန္လာတာနဲ႕ သိမ္ၾကီးေစ်း အေပၚထပ္ တန္းေရာက္မယ့္ အျဖစ္မ်ိဳး သူျမင္တာ ၾကားတာ ကို အေျခအျမစ္မရွိ စည္းကမ္းမရွိ ေျပာလာပါတယ္။

နိုင္ငံျခား ဗဟုသုတမရွိတဲ့ ကၽြန္မကို လာျပီး ဆရာလုပ္ေျပာေနတာေပမယ့္ သူ႕ရဲ့ အတြင္းစိတ္ကိုလည္း ျမင္လိုက္သလို ကၽြန္မသြားတက္မယ့္သင္တန္းဟာ သတင္းစာသင္တန္းသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္မ သိကၡာကို ကၽြန္မယံုၾကည္သလို ကၽြန္မရဲ့ လုပ္ငန္းခြင္အတြက္ တကယ္လိုအပ္တဲ့ ပညာတစ္ခုကို ငတ္မြတ္စြာနဲ႕ သင္ယူဖို႕ အဆင္သင့္ျဖစ္လာတဲ့ အေနအထားတစ္ခုမွာ ကၽြန္မ ဒီအခြင့္အေရးကို အဓိပၸါယ္မဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႕ မဖ်က္နိုင္တဲ့အတြက္ ကၽြန္မ တက္ဖို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။္

ပိုျပီး ဆိုးရြားလာတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ကၽြန္မ ထုိင္းကို ေရာက္ျပီး စာသင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မကို အီးေမးလ္ေတြနဲ႕ ဆက္သြယ္ ကၽြန္မအိမ္ကို စံုစမ္း ေနာက္ အလုပ္ကို သြားပီး ကၽြန္မအေျခအေနကို ေမး စတာေတြ လုပ္လာတဲ့အတြက္ ကၽြန္မပတ္၀န္းက်င္က လူေတြက ကၽြန္မကို သတိေပး လာၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီ့မွာတင္ ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ပိုင္ပိုင္နုိင္နုိင္ခ်လိုက္ပါတယ္။ သူ႕ကိုလည္း အျပတ္သားဆံုး ေျပာလိုက္ တယ္။ အျမဲတမ္း ေနာက္တြန္႕ျပီး ေတြးပူေနရဘူးတဲ့ စိုးရိမ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကၽြန္မ သိပ္ခ်စ္တဲ့ ေလးစားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း ကေတာင္ တကယ္လို႕မ်ား သူနဲ႕ ကၽြန္မနဲ႕ျပတ္ဆဲမူအတြက္ ကၽြန္မအေပၚ အျမင္ေစာင္းခဲ့မယ္ ဆုိရင္ အဲ့အျပစ္ကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ခံယူမယ္လို႕ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္လိုက္တာပါပဲ။

ဒီရက္စြဲေတြကေတာ့ ကၽြန္မအတြက္ ငရဲခန္းထဲက မ်က္နွာစာေတြပါပဲ။ အဲ့ကတည္းကစျပီး လူတစ္ေယာက္ကို သိပ္ျပီး ေလွ်ာ့မတြက္ဖို႕ အရာရာ သတိထားဖို႕ သခၤန္းစာေကာင္းေကာင္းရလိုက္တဲ့ ကၽြန္မ ေကာင္းေကာင္း ေနာင္က်ဥ္သြားေတာ့တာပါပဲ။

(သူနဲ႕ ကၽြန္မအေၾကာင္းကို သိခ်င္ေသာ သူမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး ဒီပို႕စ္ကို ေရးပါတယ္...သူလိုသူဟာ အဲ့ဒီ့၀န္းက်င္မွာ သူပဲရွိမယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္။)


3 Comments:

ခင္မင္းေဇာ္ said...

ဒီေကာင့္လက္က ရုန္းထြက္ႏုိင္တာ အင္အားပဲ။ ခိုင္မာတဲ့ အင္အားပဲ။ ခုေတာ့ ဒီေကာင္လဲေျမာင္းထဲမွာပါဟာ။ ခ်ီးက်ဴးတယ္ ။ ဒီလုပ္ရပ္တြက္။ လူယုတ္မာဆုိတာ အခ်ိန္မီသိလိုက္ႏုိင္တာလဲ ပညာပဲ။

ATN said...

ေနာက္ဆို ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္လုပ္ေဟ့... တူမၾကီးေရ႕...

မိုးခါး said...

း(