တံလ်ပ္ေရႊျပည္ ၄

အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့ အလြမ္းစိတ္ တိတ္တဆိတ္ ေရာက္လာတယ္…

အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့အလြမ္း…ဆီးႏွင္းတို႔က်စတညမွာ အိမ္ကိုပစ္ၿပီးေတာ့

မေျပလည္ႏိုင္မဲ့ လမ္္းမွန္း သိရက္နဲ႔ ခရီးၾကမ္းဖ်က္ခါ အိမ္မျပန္ႏုိင္ေသးခင္

အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့ အလြမ္းစိတ္ တိတ္တဆိတ္ေရာက္လာတယ္

စိန္ေခၚေနတဲ့လမ္း…ဆူးခင္းနဲ႔စီးခ်င္းထိုးကာ ေျမလွန္ပစ္ၿပီးေတာ့

စိုေျပႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္း သိရက္နဲ႔ မနီးစပ္ေသးခင္ ရွာေဖြေနဆဲက

အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့အလြမ္းစိတ္ တိတ္တဆိတ္ေရာက္လာတယ္…

အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့ အလြမ္းစိတ္ တိတ္တဆိတ္ေရာက္လာတယ္

အလြမ္း..ျပန္ခ်င္စိတ္ေၾကာင့္…အလြမ္း…ျပန္ခ်င္ေဇာေၾကာင့္…

ေန႔ခင္း အိမ္မက္ထဲမွာ…. အေတြး အိမ္မက္ထဲမွာ အိမ္ျပန္ျဖစ္တယ္

မိန္ရာသီရဲ႕စန္း …နကၡတ္နဲ႔ လုိက္လို႔ည§ိကာ အေျဖျပန္တြက္ၿပီးေတာ့

အေမအိုေမွ်ာ္မယ္မွန္းလည္း သိရက္နဲ႔ ခရီးၾကမ္းဖ်က္ကာ အိမ္မျပန္ႏိုင္ေသးခင္

အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့ အလြမ္းစိတ္ တိတ္တဆိတ္ ေရာက္လာတယ္..

လိဂစ္တာကုိ တလံုးခ်င္းတီးခတ္ကာ ႏႈတ္ခမ္းကို တင္းတင္းေစ့ပိတ္၊ စိတ္ႏွင့္သာ ေတးသီဆုိရင္း အေမ့ကို ေ၀ၿငိမ္း လြမ္းေနပါသည္။ ေတာထဲမွာေနခဲ့စဥ္ လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ကထက္ မေလွ်ာ့ေသာလြမ္းျခင္းမ်ဳိးႏွင့္ အေမ့ကို လြမ္းပါသည္။ အေမ ေနမေကာင္းျဖစ္ေနသည္ၾကားရသည့္အတြက္လည္း အေမ့နားမွာ ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳႏိုင္ခြင့္၊ အေမ့ကို ေၾကြးေဟာင္းဆပ္ခြင့္မရႏိုင္သည့္ အေျခအေနအရပ္ရပ္အေပၚမွာ ေနာင္တမဟုတ္သည့္တုိင္ နာနာက်င္က်င္ႏွင့္ ပူူပူပင္ပင္ လြမ္းပါသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္က ေတာနက္ထဲက သစ္ပင္ႀကီးေတြေအာက္ စစ္သံုး အ၀တ္ပုခက္ေပၚမွာ ေကြးရင္း ငွက္ဖ်ား မိ၍ ညည္းေနေသာ သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕၏ “အေမ..ေရ” ဆုိသည့္ ေခၚသံေတြက သူ႔ရင္ကုိ ဆူးခၽြန္ႏွင့္ထိုးသလို နစ္ေနေအာင္ နာက်င္ခဲ့ဖူးသည္။ တခါတခါက်ေတာ့ သတိလစ္ကာ ကေယာင္ကတန္းေအာ္ေနမွန္း သိသိႀကီးႏွင့္ မခံႏိုင္လွစြာ “ေဟ့ ေကာင္ အဲလို မေအာ္နဲ႔ ၊ မညည္းစမ္းနဲ႔” ဟု ေအာ္ဟစ္ ေငါက္ငန္းပစ္လုိက္ခ်င္မိသည္။ အေမ…လုိ႔ တမ္းတမ္းတတ ငိုသံေတြကို သူမၾကားခ်င္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေသလူ..ရယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး ေတာခိုလာသည့္တုိင္ေအာင္ တကယ္ေတာ့ သူတို႔အသက္ေလးေတြက ႏွစ္ဆယ္စြန္းစြန္းသာရွိေသးသည္။ တခ်ဳိ႕ဆို ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ပင္မျပည့္တတ္ေသး။ ရွားရွားပါးပါး ဆယ့္ေလးႏွစ္သမီးေလးေတြလည္း တဖဲြ႔တေလမွာ ပါလာခဲ့တာရွိသည္။

ဘယ္သူကမွ သူတို႔ကို လက္နက္ကိုင္ဖို႔ တုိက္တြန္းေမာင္းထုတ္ခဲ့တာမဟုတ္။ ရင္ထဲ အသည္းထဲက နာက်ည္းခံျပင္းမႈ၏ ေစ့ေဆာ္တုိက္တြန္းခ်က္ေၾကာင့္ စစ္ရဲ႕သားေကာင္ျဖစ္ခဲ့ရ…ကေလးလက္နက္ကိုင္စစ္သည္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ရသူေတြ….

သည္လိုနဲ႔ အေမ့ကိုတမ္းတရင္း ေဆးရံုကိုေတာင္ မေရာက္လုိက္ႏိုင္ဘဲ ငွက္ဖ်ားမိၿပီး ေဟာတေယာက္ ေဟာတေယာက္နဲ႔ သူတို႔ကိုေရာ ေတာ္လွန္ေရးကိုပါ စြန္႔ခြာခဲ့ရသည့္ အမည္ေပ်ာက္ သူရဲေကာင္းေလးေတြဆိုတာ နည္းခဲ့လို႔လား။ အခုထိ သူကေတာ့ ဂစ္တာတလက္ႏွင့္ အေမ့ကိုလြမ္းသည့္ ေတးေတြ သီႏိုင္ခြင့္ရေနပါေသးသည္။ စိတ္ေျဖသာစရာ သမီးသားႏွင့္ ဇနီးမယားႏွင့္ လူလုိ သူလို ဘ၀တခုကို တည္ေဆာက္ရွင္သန္ေနႏုိ္င္ပါေသးသည္။ အေမ့ကို မေတြ႔ရတာႏွင့္ အမိေျမကို နင္းခြင့္မရသည့္အတြက္ျဖစ္ရသည့္ နာက်င္မႈႏွင့္အတူ ရွင္သန္ေနထို္င္ခြင့္ဆိုတာက ဘုရားသခင္ေပးသနားသည့္ သူတုိ႔အတြက္ ေမြးရာပါ ခံစားခြင့္ေပပဲလားေတာ့ မသိ။

သည္လို နာက်င္စိတ္ျပင္းျပလာတုိင္း ထြက္လာေနက် ကဗ်ာေလးေတြအတြက္ သူ႔နာက်င္မႈမ်ားကို သူစုစည္းကာ ဂစ္တာကိုအသာခ်လွ်က္ စာေရးစားပဲြဆီသို႔ သူ ေနရာေရႊ႕ခဲ့သည္။

ေျမာက္ျပန္ေလေတြျပန္လာတဲ့ေန႔က
ဘယ္သူမွမပုိ႔တဲ့
အီးေမးလိပ္စာကို
ဖြင့္ဖတ္မိတယ္…


စစ္ပြဲၾကီးတခုပဲစတင္ေတာ့မလုိလုိ
စစ္ပြဲၾကီးတခုပဲျပီးဆုံးသြားခဲ့ျပီလိုလို
လမ္းေတြဟာ ဟာလာဟင္းလင္း
ဓာတ္ၾကဳိးတန္းေတြက အေ၀းမွာနိမ့္ဆင္းသြား
ဘယ္ဆီမ်ားလဲ….

မေျပာမဆုိ
တေျမ႕ေျမ႕တိမ္ေတြ
ခုခ်ိန္္သာဆုိ
ကန္သုံးဆင့္ျမက္ခင္းျပင္ထဲမွာ
ေျမ၀ပ္ငွက္ကေလးေတြ
အိမ္ျပန္ခ်ိန္တဲ့
ေသြးညွီနံရလုိ႔
ညေနခင္းကိုရွဳိက္သြင္းမိေတာ့ ….

“ဟာ….ေမေမေရ…ေမေမ့ေကာင္ႀကီးက ေရေတြ တကယ္လာဆင္းေသာက္လုိက္တယ္။ ဒီမွာ ေရ ေလ်ာ့တယ္။ ေမေမ လာၾကည့္…လာၾကည့္။ ေမေမ့ေကာင္ႀကီးအတြက္ သားသား ေရထပ္ထည့္ေပးမယ္”

အငယ္ဆံုးေကာင္၏ အားရပါးရ ေအာ္ဟစ္လိုက္သံေၾကာင့္ သူ႔လက္ေတြ တုန္႔သြားသည္။ သားေျပာေသာ “အေမ့ေကာင္ႀကီး ဆိုတာ ဘာေကာင္ႀကီးပါလိမ့္” ဟု သိခ်င္စိတ္ႏွင့္ ေခါင္းက သားငယ္ဆီသို႔ ခ်ာကနဲ လည္သြားေလသည္။

ျမတ္စြာ ဘုရား…

သားငယ္ခုန္ေပါက္ေနတာက သူကိုယ္တုိင္ရိုက္ထားသည့္ နံရံကပ္ ဘုရားစင္ေသးေသးေလးေရွ႕မွာ။ သားငယ္မ်က္လံုး မခြာႏုိင္တာက ဘုရားရွင္ကို ရည္စူးကပ္လွဴထားသည့္ ေသာက္ေတာ္ေရခ်မ္းဖန္ခြက္ငယ္…

အေမရိကန္ေပါက္ သူ႔သားငယ္က သူျမတ္ႏိုးအားထားကိုးကြယ္ရာ ျမတ္စြာဘုရားကို ဘိုဆန္ဆန္ အားရပါးရ ေခၚလုိက္ပံုက “အေမ့ေကာင္ႀကီး” ဆိုပါလား။

သားတို႔အေမက မီးဖိုထဲက ေျပးထြက္လာရင္း ၀မ္းသာအားရ ခုန္ေပါက္ေနသည့္ သားႏွင့္ သားကို လည္ျပန္လွည့္ၾကည့္ရင္း ၾကက္နာႀကီးလို ငိုင္စင္းေနေသာ သူ႔အား တခ်က္လွမ္းၾကည့္လုိက္ကာ အေဖႏွင့္သား…ရွင္းၾကေပေတာ့ ဆိုသည့္ ပံုႏွင့္ သူ႔ဟင္းအိုးဆီ ျပန္လွည့္ေျပးသြားသည္။

သမီးႀကီးယမုန္က “ဗညားေလး…ဘုရားကို အဲလိုမေျပာေကာင္းဘူး” ဟု ရယ္ခ်င္ပက္က်ိမ်က္ႏွာေပးေလးႏွင့္ ဟန္႔တားသည္။ သားလတ္ “က်န္စစ္” ကေတာ့ ဟားဟား…ဟု သေဘာတက် ရယ္ေနသည္။

ကိုေ၀ၿငိမ္းက စိတ္မသက္မသာၾကားကပဲ သားငယ္အား ဦးစြာ ၿပံဳးျပလိုက္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္-

“သား…အဲဒီစင္ကေလးေပၚက ရုပ္တုက ေဖေဖတို႔ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုရားကြ။ ဒီေတာ့ လူလူခ်င္း တရင္းတႏွီးသုံးသလို ေကာင္…ဆိုတဲ့ နာမ္စားနဲ႔ သံုးရင္ ကိုယ္ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုရားအေပၚမွာ မေလးစားရာက်တယ္။ ေကာင္..ဆုိတဲ့ အသံုးက သိပ္ရင္းႏွီးတဲ့ ရြယ္တူသူငယ္ခ်င္းခ်င္း ဒါမွမဟုတ္ တိရိစၦာန္ေတြကိုသာ သံုးရတာ။ ကိုယ္ယံုၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုရားကို ဘယ္ဘာသာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလို မေခၚၾကဘူး”

“ဒါျဖင့္ ဘယ္လို သံုးရမလဲ ေဖေဖ”

“ဘုရားဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားလို႔ေခၚတယ္။ တေယာက္လို႔မေျပာဘဲ တပါးလို႔ေျပာရတယ္”

“အဲဒီဘုရားရုပ္တုက ေရကို ဘယ္လိုကုန္းေသာက္လုိက္လဲ ေဖေဖ။ ေရေတြေလ်ာ့ေနပီ”

“ဘုရားက ပရိနိဗၺာန္စံသြားၿပီပဲ သားရယ္၊ ဘယ္ လာၿပီး ေရေသာက္ႏိုင္မွာလဲ။ ေဖေဖတို႔က ေန႔စဥ္ေရခ်မ္းလဲကပ္ဖို႔ ေမ့ေန ေတာ့ ေႏြရာသီဆိုေတာ့ အပူျပင္းလို႔ ေရခန္းသြားတာပါ”

“နိဗၺာန္စံတယ္ဆိုတာ ဘာလဲ ေဖေဖ”

“ပရိနိဗၺာန္စံတယ္ ဆိုတာ လူလိုဆိုရင္ေတာ့ ေသသြားတာကိုေျပာတာ၊ ဘုရားကိုက် ပရိနိဗၺာန္ျပဳတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ရဟန္းေတြဆိုရင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ လူဆိုရင္ေတာ့ ကြယ္လြန္တယ္၊ ေသတယ္၊ ဆံုးတယ္ အဲလို ေျပာ ၾကတယ္..ေပါ့ကြာ”

ဒီအခုိက္အတန္႔ေလးမွာ သူ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေနရတာကိုပဲ ႀကံဖန္၀မ္းသာမိလိုက္ေတာ့သည္။ သားတို႔ေမးသမွ် ေျဖရန္ အသင့္ရွိေနႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းသည့္ ကေလးမ်ား၏ အားသာခ်က္က ဒါပါပဲ။ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေတာႀကံဆမည္။ တန္ျပန္ေမးခြန္းမ်ားရွိမည္။ ေသခ်ာမွ ယံုၾကည္မည္။

“ဒါျဖင့္ အသက္မရွိတဲ့ ဘုရားကို ဘာျဖစ္လို႔ ေမေမက ေရနဲ႔ ထမင္းေတြ ခ်ေကၽြးသလဲ ေဖေဖ”

“ဒါက ယံုၾကည္ကုိးကြယ္မႈဆိုင္ရာ ထံုးတမ္းစဥ္လာတခုအေနနဲ႔ေပါ့သားရယ္။ ဘုရားက သင္ၾကားေပးခဲ့တဲ့ ဆံုးမစကားေတြ ကို ေဖေဖတို႔ လိုက္နာက်င့္ႀကံၿပီး လူေကာင္းျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနသေရြ႕ ေဖေဖတို႔စိတ္ထဲမွာ ဘုရားက အၿမဲ အသက္ရွင္ ေနတယ္လို႔ ခံစားၿပီး၊ အသက္ရွိတယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး ေဖေဖတို႔ရဲ႕ စားဦးစားဖ်ားကို ကပ္ေပးရတာေပါ့။ ဘုရားကို က်ေတာ့ ဆြမ္းကပ္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္ သားရဲ႕။ ထမင္းေကၽြးတယ္လို႔ မေျပာရဘူးေနာ္။ မွတ္မိလား သား။ ဆြမ္းကပ္ တာေနာ္…ဘုန္းႀကီးေတြကိုလည္း ဆြမ္းကပ္တယ္လို႔ပဲ ေျပာတယ္ေလ။ သားသိတယ္မို႔လား”

ဗညားငယ္က အားလံုးကို ေယာင္၀ါး၀ါးႏွင့္ သူ႔ကို ေခါင္းၿငိမ့္သည္။

“ေဖေဖ။ သားသားသူငယ္ခ်င္း လက္မတို႔ ဘုရားသခင္ကေတာ့ ၀က္သားစားတာမႀကိဳက္ဘူးတဲ့။ သူ ၀က္သားမစား ရဘူး ေဖေဖ။ ေဖေဖတို႔ ဘုရားကေရာ ၀က္သားမစားနဲ႔လို႔ေျပာလား။ သားသား ၀က္သားႀကိဳက္တယ္။ သူက မစားနဲ႔ေျပာလည္း စားခ်င္တယ္”

ဘယ္သူတားတား စားမွာပဲ ဆိုသည့္ ေပကက္ကက္ တဇြတ္ထိုးရုပ္ကေလးႏွင့္ အေရးဆိုေနေသာ သားငယ္ကို ေစြ႔ကနဲ ေျမွာက္ခ်ီကာ ေလထဲ ေ၀ွ႔ရမ္းပစ္လုိက္ၿပီး ကိုေ၀ၿငိမ္းက ရယ္ေမာလိုက္ပါသည္။ ဗညားေျပာစကားေတြ နားေထာင္ ေနရတုိင္းမွာလည္း ကိုေ၀ၿငိမ္း အေမ့ကို သတိရမိပါသည္။ ေ၀ၿငိမ္းငယ္ငယ္က တဇြတ္ထိုး ေပကတ္ကတ္ ႏို္င္တာေတြကို အေမက သူ႔ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ေတြ႔တိုင္း သူဘယ္လို အက်ပ္ရုိက္ခဲ့ရတာေတြကို ျပန္ေျပာျပေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ပါ။ အေမက သူ႔ေျမးငယ္ ဗညားကိုသာ ျမင္ရလွ်င္ “ေ၀ၿငိမ္းအေသးစားေလး” …လုိ႔ ေျပာမည္မွာ မလဲြ။

“ေဖေဖတို႔ ဘုရားက ဟုိဟာမလုပ္နဲ႔..ဒီဟာမလုပ္နဲ႔လို႔လည္း ဘာကိုမွ မပိတ္ပင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါလုပ္ရင္ေတာ့ မေကာင္း ဘူး…လို႔သာ မေကာင္းတာကို မေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းေျပာခဲ့တာပါ။ ဒီေတာ့ မေကာင္းမွန္းေသခ်ာတာကို ေဖေဖတို႔က မလုပ္ဘဲ ေရွာင္က်ဥ္လိုက္ေတာ့ ေဖေဖတို႔က လူေကာင္းေတြျဖစ္လာတာေပါ့။ ဥပမာကြာ ဘုရားက ေျပာတယ္။ သူမ်ား ပစၥည္းခိုးတာ မေကာင္းဘူးတဲ့။ တကယ္လို႔ ေဖေဖက သူခိုးဆိုရင္ သားကို သားသူငယ္ခ်င္းေတြက သူခိုးသား..လို႔ ေျပာမွာ ေပါ့။ ေဖေဖ့ သားသမီးေတြ လူလည္ေခါင္မွာ မ်က္ႏွာမငယ္ရေအာင္ ေဖေဖက ဘယ္သူ႔ပစၥည္းကိုမွ မခိုးဘူး။ ဘုရားစကား ကိုနားေထာင္ေတာ့ ေဖေဖက လူေကာင္းတေယာက္ျဖစ္လာတယ္။ သားတို႔အတြက္ ဖခင္ေကာင္းတေယာက္ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးပဲရွိပါတယ္။ သား ၀က္သားစားလို႔ရပါတယ္။ အခုလည္း သားကို ေမေမက ခ်က္ေကၽြးေနတာပဲ မဟုတ္လား”

“Yap. But I want to make sure, ေဖေဖ”

သားက အေမရိကန္ေရာက္မွ ေမြးဖြားၿပီး အဂၤလိပ္စကားေျပာကသာ သူ႔မိခင္ဘာသာစကားလိုျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျမန္မာစကားေျပာေသာအခါ အလြန္ ေထာင့္ေတာင့္ေတာင့္ႏိုင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ဒါေတာင္မွ အိမ္မွာ ျမန္မာလို မေျပာမေနရ အမိန္႔ဆန္ဆန္ သတ္မွတ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ဒီေလာက္ေျပာႏုိင္ေနတာျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ သားသမီးေတြမ်ား အညာသားရုပ္ မည္းက်ဳပ္က်ဳပ္နဲ႔ ရႊတ္ယွက္ ဒြတ္ဒက္ေတြခ်ည့္ ထြက္က်…တခါတရံမ်ား သူတို႔ိကိုထိန္းဖို႔ ျမန္မာျပည္ကေန လွမ္းေခၚလို႔ ေနရရွာတဲ့ ေျမးကလဲြရင္ အပ်င္းေျပစကားေျပာစရာမရွိတဲ့ အဖိုးျဖစ္သူကို “အဖိုးႀကီး ပါးစပ္ပိတ္ထား” ဟု ေအာ္ဟစ္သံမ်ားကိုလည္း သူတို႔အိမ္သြားတုိင္း ၾကားရတတ္ခဲ့သည္။

ဒါမ်ဳိးေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ သူ႔သားသမီးေတြကို အျဖစ္မခံဟု သူ ေမာင္းတင္ထားသည္။ ထားသာထားရ အထက္တန္း ေရာက္ေနသည့္ သမီးႀကီးကို စိတ္မခ်။ အမည္းေကာင္တေကာင္ေကာင္နဲ႔မ်ား ညိသြားမလား။ အျဖဴေကာင္ေနာက္မ်ား ပါ သြားမလား….တထိတ္ထိတ္။ အျပင္ထြက္လို႔ လမ္းမမွာ သမီးအရြယ္ ေကာင္မေလးေတြ သူတို႔ ရည္းစားေတြနဲ႔ ဘိုဆန္ဆန္ ႏႈတ္ဆက္ေနတာမ်ားျမင္ရင္ ရင္ထဲကို ပူပူသြားရတာပါပဲ။ ျဖဴျဖဴသြယ္သြယ္ ဆံပင္နက္နက္နဲ႔ ေကာင္မေလး တေယာက္ ေယာက္ကို အဲလိုအေနအထားနဲ႔ေတြ႔လိုက္တုိင္း သမီးမ်ားလား…လုိ႔ ဥစၥာေျခာက္ၿပီး ျပဴးတူးၿပဲတဲ လွမ္းၾကည့္မိသည့္အခါ လည္း ရွိခဲ့ဖူးရဲ႕။ သို႔ေသာ္ အခုအခ်ိန္အထိေတာ့ သူ ကံေကာင္းေနေသးသည္။ သမီးက ေယာက္က်ားေလးေတြကို ထူးျခား စြာ စိတ္၀င္စားပံုမျပ။ သူ႔စာသူသာ ကုန္းရုန္းၾကည့္သည့္ စာဂ်ပိုးမေလးျဖစ္ေနသည္။

သူငယ္ခ်င္းေတြထဲက သားရွိသူမွန္သမွ်ကို လိုက္ေရတြက္ကာ ဘယ္ေကာင့္ကို ခမည္းခမက္ေတာ္ရမလဲ ေတြးရ ေရြးရ တာကလည္း သူ႔ဆံပင္ေတြျဖဴစျပဳလာရျခင္း အေၾကာင္းမ်ားအနက္ တခုအပါအ၀င္ျဖစ္ေတာ့သည္။

သမီးယမုန္ကို အဲဒီလိုေတြေျပာျပေတာ့ “ေဖႀကီးကလည္း” ဟု ရွက္စႏိုးႏွင့္ ရယ္ေမာရင္း ထေျပးသြားတတ္ေသာအခါ ျမန္မာဆန္ဆန္ ရွက္တတ္ေနေသးေသာ သမီးႀကီးအတြက္ စိတ္ထဲ ခ်မ္းေျမ့လိုက္တာ မေျပာပါႏွင့္ေတာ့။

တခါတရံမွာေတာ့ “ဗမာေယာက္က်ားေတြက အရပ္နည္းနည္းပုတယ္ ေဖႀကီးရ။ အရပ္ပုတဲ့ေယာက္က်ားေတာ့ သမီး မ ႀကိဳက္ပါဘူး” …ဟု သူ႔အရပ္ ငါးေပ ေလးလက္မခဲြကို မာန္တက္သံစြက္ၿပီးေတာ့ ဖေအကို ၾကည္စယ္တတ္ပါသည္။ သားေတြကိုေတာ့ ျမန္မာမေလးေတြႏွင့္သာ ရွာေဖြ ေပးစားဖို႔ ျဖစ္မွ ျဖစ္ပါ့မလား…ဟုလည္း သူ ႀကိတ္ကာ ပူပင္မိသည္။ ရြာနားကျမက္ ရြာႏြား မစား…ဆိုသလို သူတို႔ေတြၾကည့္ရတာ တေယာက္ကို တေယာက္ ႀကိဳက္ၾကခ်စ္ၾကလိမ့္မည္ဟု သူမထင္ႏုိင္ဘဲလည္း ျဖစ္ေနရျပန္သည္။

သားငယ္က ကေလးပီပီ အေတြးတခုကို ၾကာရွည္ ေတြးေတာ ထိန္းသိမ္းမထားဘဲ သူ႔ကစားစရာေတြဆီ စိတ္ေရာက္သြား သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုေ၀ၿငိမ္းဆီမွာေတာ့ သားသမီးမ်ားကို ျမန္မာနံ႔ထြက္ေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မ်ား မသိမသာ ပံုစံခ် က်ဳံးသြင္းရပါ့မလဲ ေတြးရင္း ကဗ်ာဆက္ၿပီး မေရးႏိုင္ေတာ့ဘဲ ျဖစ္သြားရေလသည္။

ခြာညိဳ

စက္တင္ဘာလ (၄) ရက္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္။

(စကားခ်ပ္။ ။ “ေဆာင္း” အမည္ရ ကဗ်ာအား သံုးစဲြခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ ဆရာ သစ္ေကာင္းအိမ္အား ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္။)

0 Comments: